Codziennie w czyjejś
głowie pojawia się pomysł, który wydaje się być przysłowiową petardą, pomysłem, jakiego świat jeszcze nie zna. Jeżeli ekscytacja i zapał nie ustają przez dłuższy
czas, to warto przeanalizować mocne i słabe strony nowego biznesu, oraz szanse i zagrożenia jakie może napotkać.
Od czego zacząć
Przed otwarciem nowego miejsca, koniecznie należy upewnić się, czy środki
na to przeznaczone, faktycznie pokryją koszty wejścia, oraz czy
sam lokal w dłuższej perspektywie będzie rentowny. Konieczne jest
zatem przeprowadzenie dwóch analiz- kosztów wejścia oraz rentowności. O pierwszej z nich, kilka słów w tym wpisie.
Analiza kosztów wejścia to lista wszystkich nakładów
pieniężnych przeznaczonych na otwarciem biznesu. Może ona pokazać, że konieczne
będzie zewnętrzne finansowanie, na przykład kredyt bankowy czy też
wkład inwestora. W zestawieniu kosztów wejścia, największy procent zajmują zazwyczaj koszty wynajmu czy też kupna oraz adaptacji lokalu
użytkowego. W przypadku dzierżawy, należy wziąć pod uwagę pierwszy czynsz (
a często i drugi) oraz kaucje. Remont, wyposażenie oraz
zakup mebli to inne, istotne wydatki skorelowane z adaptacją pomieszczenia.
Uwzględnić należy również wszystkie honoraria osób zaangażowane w prace na
tym etapie- architekt, grafik czy też pracownicy fizyczni.
Kosztem wejścia jest również zatowarowania lokalu na pierwsze
kilka dni działalności. Trudno ocenić, co będzie się lepiej
sprzedawać, czego kupić więcej a czego mniej. Coś natomiast założyć trzeba. Warto uwzględnić
nadwyżkę w zakupach, szczególnie jeżeli kupowane towary mają długą datę
przydatności. Prędzej czy później orzyniosą one przychód.

Trudno przewidzieć dokładnie wszystkie wydatki a tym bardziej
określić ich wysokość. Warto jednak oszacować pewne wartości, aby poznać rząd wielkości nakładów finansowych jakich
wymaga koncept. Informacje można zdobyć z własnego doświadczenia,
z ofert hurtowni, od znajomych czy też z internetu.
Listę kosztów wejścia zamykają nieprzewidziane wydatki oraz
koszt niedoszacowane. W późniejszej fazie, w trakcie wdrażania
pomysłu, ważne, aby wszystkie poniesione nakłady analizować i zestawiać z
pierwotnymi założeniami. Dzięki temu, każdy kolejny kosztorys będzie
dokładniejszy i bardziej precyzyjny.
Bardzo fajny wpis, wiele z tych rzeczy naprawdę pokrywa się z rzeczywistością. Sama uważam też, że warto zainteresować się innowacyjnymi oprogramowaniami, które są w stanie naprawdę usprawnić działanie firmy. Na sente.pl znajdziecie moduł oferujący tak kompleksowe podejście do zarządzania przepływem pracy. Coś takiego naprawdę może się przydać.
OdpowiedzUsuń