Każdy, kto prowadzi firmowe konto
w social mediach, albo co więcej, zainwestował w reklamę poprzez ten kanał,
zastanawia się na pewno jaka jest wymierna korzyść z tego działania. Czy da się
to w ogóle zmierzyć? Narzędzia w stylu menadżer reklam, od razu podają nam
informację, do ilu użytkowników trafia nasza reklama, ile osób ją skomentowało,
polubiło i tak dalej. Ale ile z tych osób faktycznie przyjdzie do naszego
lokalu i czegoś spróbuje?
Nigdy nie uzyskamy szczegółowej
odpowiedzi na tak zadane pytanie. Jednak większość z nas przyzna, że dobrze
prowadzona strona lokalu w mediach społecznościowych, jest potężnym narzędziem
promocyjnym oraz informacyjnym. Użytkownicy, którzy aktywnie śledzą nasz
profil, komentując posty i oznaczając się w lokalu, informują swoich znajomych
o istnieniu tego miejsca. Jest to pewnego rodzaju poczta pantoflowa XXI wieku. Z
jednej strony pozostaje zatem kwestia prowadzenia strony, tak aby swoimi zawartościami
przyciągała użytkowników, a z drugiej pytanie, czy inwestować w reklamę w
social mediach. Co do pierwszego zadania, to oczywiście nie ma sprawdzonego
sposobu. Na pewno warto informować o tym, co znajduje się w naszej ofercie.
Pokazywać Gościom, co czeka na nich w lokalu, czego mogą spróbować. Ważne, żeby
zdjęcia faktycznie przedstawiały nasze dania i były naszego autorstwa. Można
również przedstawić pracowników restauracji czy też baru. Pokazać kim jest szef
kuchni, a kim szef baru. Czym się interesuje, dlaczego zadba o najwyższą jakość
oferowanych dań i jakie są jego specjały. Trafnym rozwiązaniem jest również
umieszczanie dobrze wykonanych zdjęć Gości lokalu (oczywiście za ich zgodą).
Nic tak nie wpływa na wyobraźnię jak widok innych, zadowolonych osób, które
odwiedziły dane miejsce. Pamiętajmy również o wciąganiu odbiorców w dyskusję i
w aktywne śledzenie strony (zadawanie pytań, zachęcanie do oznaczania).
Prowadzenie strony to nieustanne obserwacje tego, jaka zawartość przyciąga
największą publikę, a co cieszy się mniejszą popularnością. Podobnie rzecz się ma z wykupywaniem promocji
i inwestowaniem w reklamę. Na pewno jest to dobry sposób na zwiększenie zasięgu
i pozyskanie nowych odbiorców, szczególnie na początku funkcjonowania lokalu. W
dalszym etapie, reklama powinna być
kierowana do wąskiej grupy osób, które najbardziej będą zainteresowane naszą
ofertą. Środki przeznaczone na taką promocję, nie są środkami zmarnowanymi, ale
reklama nie powinna opierać się tylko i wyłącznie na social mediach, to
zdecydowanie za mało.
Czy można zatem rzetelnie
zmierzyć korelację między dobrze prowadzonym fanpagem (wraz z wykupioną
reklamą) a faktycznymi odwiedzinami w lokalu? Można na pewno spróbować. Jednym
z rozwiązań jest prośba o wypełnienie krótkiej ankiety (najczęściej w trakcie
rozliczenia rachunku), gdzie pada pytanie o social media. Można również
stosować ankiety na samej stronie i tak pozyskiwać informacje od Gości. Jest na
to kilka sposobów. Najważniejsze, że nawet przy niepełnej wiedzy dotyczącej efektów
naszej pracy w internecie, większość z
nas przyzna, że w dzisiejszych czasach w social mediach trzeba być. Dobrze
prowadzony profil może być najlepszym źródłem informacji dla obecnych i
przyszłych Gości lokalu.
Tomasz Habdas
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńOczywiście, że reklama w social mediach ma sens. Ja w szczególności korzystam z https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku i kieruję swoje reklamy właśnie poprzez Facebooka. Dlatego jestem zdania, że ich wysoka skuteczność i duże grono odbiorców to doskonała sprawa dla każdej firmy.
OdpowiedzUsuńJestem zdania, że ma sens i to dość spory. Przede wszystkim social media takie jak Facebook jest źródłem bardzo wielu odbiorców. Jeśli reklamę powierzymy http://tearsofjoy.pl/ to faktycznie możemy pozyskać bardzo dużo nowych klientów. Myślę, że dobrze napisana historia o naszej firmie może naprawdę sprawdzić się w social mediach.
OdpowiedzUsuńJestem przekonany, że ma sen ale taka kampania w social mediach musi być zrobiona po prostu dobrze. Jeśli nasza kampania reklamowa w sieci http://cybernecik.pl/kampania-reklamowa-w-sieci-robisz-to-zle/ zostanie po prostu zrobiona źle to niestety nic dobrego z tych działań nie wyjdzie.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie witryn www jest cały czas bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie klientów i ruchu w wyszukiwarce Google. Ja bardzo chętnie czytam wpisy pozycjonerskie na http://portalpolska.pl/artykul-sukces-wspolczesnego-marketingu-pozycjonowanie-stron-internetowych i jestem mocno z nich zadowolona. Należy wiedzieć, że w zestaw pozycjonowania witryn wchodzi mnóstwo czynników które muszą współpracować razem ze sobą.
OdpowiedzUsuńProwadząc firmę warto wziąć pod uwagę wszystkie dostępne metody jej reklamy. Prostym i skutecznym narzędziem promocyjnym może być nawet zwykła pieczątka. Zastosowanie pieczątek https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/ nie musi w cale ograniczać się do spełnienia wymogów formalnych. Na pieczątkach zawrzeć można m.in. informacje o dostępnych metodach kontaktu, informacje o innych oddziałach firmowych, czy logo firmy.
OdpowiedzUsuńTak na dobrą sprawę bardzo dużo firm i osób prywatnych reklamuje się w social mediach i raczej takie coś ma sens jeśli kampanie reklamowe są zrobione dobrze. Ja jestem zdania, że również sms marketing https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/sms-marketing-5-powodow-dla-ktorych-warto-w-niego-zainwestowac/ jest bardzo fajnym sposobem na to, aby pozyskiwać klientów z takiego źródła.
OdpowiedzUsuńOczywiście, że to ma sens i w sumie sposobów na zareklamowanie się w sieci jest wiele. Ale trzeba podejść do tego z głową dlatego lepiej rozpocząć współpracę z doświadczoną agencją jak Green Parrot niż na własną rękę prowadzić działania, które nie gwarantują odniesienia sukcesu
OdpowiedzUsuńOsobiście jestem zdania, że ważnym aspektem jest również pozycjonowanie stron www. W końcu jak napisano na https://reporterzy.info/3930,na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-3-rzeczy-ktore-warto-wiedziec.html jest to bardzo dobry sposób na zwiększenie konkurencyjności naszej strony.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuńJeśli taka reklama jest dobrze zrobiona oraz trafia do naszego potencjalnego klienta to jak najbardziej ma sens. Myślę, że świetnie również samo targetowanie opisano w https://push-ad.com/blog/targetowanie-co-to-jest/ i warto jest poznać tą kwestię.
OdpowiedzUsuńJeśli faktycznie decydujemy się na reklamę w social to może być to traktowane jako dodatkowe źródło reklamy. Muszę powiedzieć, że po przeczytaniu wpisu https://marketingibiznes.pl/seosem/co-to-jest-seo-czyli-o-strategicznym-rozwoju-marki-w-sieci/ również już wiem czym jest SEO i jak najbardziej jest to fajne rozwiązanie.
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, że w kwestii rozwoju biznesu warto jest także wspomnieć o odpowiedniej reklamie. moim zdaniem bardzo dobre efekty aktualnie przynosi opisana chociażby tutaj http://ekolia.pl/jak-stworzyc-dobra-reklame-na-facebooku-w-2020/ reklama na facebooku i ogólnie w social media. Polecam wam zapoznac sie z tymi informacjami
OdpowiedzUsuńObecnie media społecznościowe bardzo pomagają w promocji firmy. Warto jednak podejść do tego od tej profesjonalnej strony, uwzględniając wysoki poziom wstawianych zdjęć, grafik. Można skorzystać z pomocy agencji Madefoka https://zleca.pl/wykonawca/studiofrog-1594035014, która zajmuje się także kręceniem video, motion graphic oraz zdjęciami.
OdpowiedzUsuńHow to find an online casino site - LuckyClub Live
OdpowiedzUsuńIf you are interested in casino gaming, you can visit an online casino site that accepts all players from Nigeria and a list of countries in the world, luckyclub
Oczywiście, że tak. Social media są bardzo popularne, szczególnie w przypadku młodych osób. Dzięki nim można zyskać mnóstwo nowych klientów.
OdpowiedzUsuńhttps://kuplike.pl/influencer-kto-to-jest/
Firmy, które odnoszą sukces na rynku wiedzą, że w obecnych czasach social media stały się świetnym narzędziem marketingowym. Znane konta na instagramie to teraz jedna wielka maszyna do zarabiania pieniędzy na reklamach.
OdpowiedzUsuńhttps://polskielajki.pl/blog/co-to-jest-instastories/
Reklama w social media to jedna z podstawowych działań marketingu internetowego. Jak najbardziej warto prowadzić fanpage oraz kampanie reklamowe. Oczywiście w różnych branżach różne działania przynoszą korzyści. Agencja reklamowa https://sitab.pl/social-media-bydgoszcz/
OdpowiedzUsuńReklama w social media to bardzo dobry kanał reklamy produktów czy usług, powinniśmy najpierw sobie zadać pytanie czy moja branża nadaję się do social media. Na to pytanie odpowie https://wersito.pl/
OdpowiedzUsuńSocial media nie tylko pozwalają na reklamę postu, prowadzeniu fanpage, ale również współpracę z innymi lub influencerami. Agencja https://bigwebsite.pl/
OdpowiedzUsuń
OdpowiedzUsuńOczywiście, że tak. Social media są niezwykle popularne, zwłaszcza wśród młodych osób, dlatego są świetnym narzędziem marketingowym. Dzięki nim firmy mogą pozyskać mnóstwo nowych klientów.