środa, 7 czerwca 2017

Pyszna Polska 2017 Wrocław, czyli czemu warto uczestniczyć w branżowych spotkaniach

Pyszna Polska 2017 to już historia. Cieszę się, że mogłem być częścią tego przedsięwzięcia. Cały event to trzy dni, w trakcie których poznałem dużo interesujących osób, spotkałem osobiście najlepszych kucharzy i restauratorów w kraju, zobaczylem nowe produkty i technologie i przede wszystkim ,wyniosłem sporo wiedzy poprzez uczestnictwo w ciekawych spotkaniach.

Pozwolę sobie jednak opisać krótko samo szkolenie, które poprowadziłem w niedzielę 4 czerwca. W zasadzie słowo szkolenie nie jest tutaj na miejscu. Myślę, że bardziej adekwatne będzie sformułowanie spotkanie. Od samego początku zachęcałem do aktywnego uczestnictwa w rozmowie, wyrażania własnych opini oraz dzielenia się doświadczeniem. Musze przyznać, że udało mi się to. Wprowadzenie bardzo luźnej atmosfery umożliwiło i zaangażowało słuchaczy, którzy sami wcielili się w rolę znawców. I o to chodziło- o dzielenie się wiedzą, wszyscy ze wszystkimi.
Cała dyskusja skupiać miała się wokół zarządzania w lokalu gastronomicznym. Poruszaliśmy takie zagadnienia jak: analiza przychodu i kosztów, rentowność lokalu, dekompozycja kosztów, finansowe systemy motywacyjne, food cost oraz raportowanie danych i ich zastosowanie w analizie działalności. Jak to zazwyczaj bywa na takich spotkaniach, dyskusja sama naprowadziła nas również na inne zagadnienia. Poruszyliśmy dodatkowo takie kwestie jak marketing, personel, rekrutacja, konkurencja- czyli wszystko to co jest bieżącymi problemami branży i o czym trzeba rozmawiać.


Całe spotkanie nauczyło mnie wielu rzeczy. Słuchacze oczekują autentyczności, bycia sobą, niewprowadzania sztucznych doatków w postaci krawatu i marynarki. Skracamy dystans. Koniec końców, wszystkim nam zależy na tym samym, na tym, żeby wspólnie dojść do pewnych wniosków i znaleźć rozwiązania dla całego sektora. Ja osobiście miałem ogromną przyjemność moderować tą rozmowę, podsuwać tematy, dzielić się swoją wiedzą ale i aktywnie słuchać innych i zachęcać do wyrażania swojej opini. Po pozytywnych słowach jakie doszły do mnie zaraz po spotkaniu, mogę stwierdzić, że udało się. Wiem, że jest to dobry kierunek i tą ścieżką należy podążać :)

Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu. Najlbliższe najprawdopodobniej we wrześniu w Warszawie.

Tomek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz